En rullad ostskiva till kaffet?

Jag växlar relativt regelbundet mellan LCHF och Viktväktarna. När jag besöker min dotter frågar hon vilken mat jag äter den här gången.
 - Äter du pasta nu eller?
 - Nej, nu är det kolhydratfritt!
Så jag har gjort en slags introduktionsperiod med hjälp av Kostdoktorn och hållit på i lite drygt fjorton dagar. I början var det lite gungigt, så där. Yrsel och kraftlöshet. Nu är det bättre. Kläderna sitter lösare och det bästa är att jag inte köper godis varenda gång jag tankar bilen, vilket är ganska ofta eftersom jag pendlar dagligen till jobbet.
Men visst är det trist ibland. Som nu. Snart eftermiddagsfika. Tårtor finns ofta på min arbetsplats. Men i dag är det nog ingen tårta vad jag vet. Det är ju skönt.
Men jag vill ju HA något.
Faktiskt längtar jag inte efter choklad för det smakar inte längre som det gjorde. Och det är bra.
Men ändå. Något smaskigt. Något som liksom kan bli dagens höjdpunkt, rent matmässigt.
I går, på flotten, då var det en höjdare att jag hade med mig en chokladboll gjord från 56kilo´s receptsamling. Där, på flotten i solen, men en mugg kaffe vecklade jag ut folien som den lilla runda bollen låg inlindad i. Njutning till 100.
Ja, jag får väl rulla ihop en ostskiva.
Roligare än så blir det inte. Möjligen när jag kommer hem i kväll. Då finns det kycklingfilé i pestosås.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia