Tiden som är, och tiden som komma skall.


Ljuset när en åker hem ... solen, fåglarna. Snart får jag se första tranan och massa andra fågelarter som ger mig budskapet att våren är här.
Att bo mitt i naturen är en gåva, som jag ser det. Kunna gå ut i nattlinnet på sommaren, sätta sig på bryggan en stund och meditera innan kaffet är klart och jag hämtar en mugg och lite yoghurt med nyplockade blåbär i en skål.
Solens värmande strålar som så småningom når  över tallarna, och glittret på vattnet som gör mig lycklig ända in i själen.
Måsarna som skriar.
Det dyker upp tankar allt oftare nu märker jag, på vilka plantor jag ska ha i krukorna på flotten. Penséer är självklara, och Million Bells och Hänglobelior i olika färger. Petunior på trappen, ja, jag längtar!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia