Bra lördag!

Vaknade på ön, där jag suttit på bryggan under en stjärnklar himmel sent på fredagkvällen.
Dammsög, plockade lite, tog ut mattor och låg i hängmattan. Åt fisksoppa som jag lagade i går, en god med saffran i. 
Sedan anmälde jag mig till SKRIV2016 som är ett författarseminarium typ. Ja, jag ger inte upp! Boken ska bli klar. Bokade en hotellnatt också, jag älskar hotell!
Lämnade ön och tog mig till mitt andra hem där jag röjde i friggeboden. Har inte använt den mer än till förråd sen jag gjorde mig av med husvagnen. I den stuvade jag in allt bråte och efter att jag inte längre hade den åkte grejerna som jag inte ville köra till återvinningen in i friggeboden.
Men jag vill inte att den bara ska vara ett slags förråd så nu tänker jag hitta någon lösning på var jag ska göra av IKEA-sängen, min uppblåsbara säng, alla julkartonger och lite annat smått och gott. 
Så lite bättre blev det redan efter en timme där inne. Sånt som jag kan slänga tog jag och la i bilen och jag hoppas återvinningen har öppet i morgon!
I morgon är det massor inplanerat!
Eva och jag ska kolla på bilar, jag ska fixa utväxten, köpa värmeljus, köpa lysrör och ved.
Ska på ett ställe på kvällen och få lite andlig spänst också, innan en ny intensiv arbetsvecka drar igång.
Men här och nu.
Undrar om det är norrsken i natt?



Hittade en ljusslinga i friggeboden! Den tog jag in. Kan behövas lite mys i höstmörkret!
Och jag börjar redan längta till första advent! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.