Sidvyer, senaste månaden

torsdag 1 september 2016

Pensionsgrubblet

Jag träffade en granne för något år sen på min lediga dag hemma i byn. Hon berättade att hon hade gått i pension.
Hon var 61.
Där i det mötet förstärktes drömmen om lediga dagar i mig. Dagar att göra vad jag vill. Kravlöst. Dagar när jag kan följa naturens rytm. 
Sen fick jag ett nytt jobb som jag älskar.
Men även om jag har världens bästa jobb så skriker det NEJ i mig vissa morgnar när solen stiger över havet och jag måste sätta mig på ett kontorsrum i Bollnäs.
Jag får massa tecken hela tiden.
Det är en process.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.