Sidvyer, senaste månaden

måndag 26 september 2016

Måndag.


Min iPhone är nu uppdaterad till Ios10! Mycket nytt kul!
Jag har tagit bort wifi hemma, så jag snyltar på döttrarnas för uppdateringar etc.
Bodde ju på ön hela sommaren och dessutom tycker jag det är dyrt med Telias kombo TV-fast telefoni - bredband.
Jag kopplar iPhone till Macen när jag ska använda den.
Börjar boa in mig i mitt "vinterhem" nu. Bäddat rent, städat och gjort fint på loftet. Åker med saker till röda korset. Lagar mat och fryser in i lunchlådor. Tvättar. Håller på.
Nästan mörkt nu på morgnarna när jag klättrar ner från loftet. Dimmorna ligger över åkrarna efter 83:an, solen stiger, löven på träden börjar få vackra färger. Jag stannar och tar kort (kan inte låta bli). 
Ibland funderar jag över mitt liv.
Över jobb, över boende. Jag har det bra. Oförskämt bra.
Men jag tänker också på :
* att gå i pension. 
* att fortsätta jobba och ta ut pension.
* att hyra ut huset och bo i stan ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.