Kräftor på flotten.

SV 9m/s. 15 i byarna. Gråmulet. Jag läser. Diskar. Överväger om jag ska packa ihop det nödvändigaste och sova pä fastlandet en natt eller två. Längtar efter rinnande vatten, duschen, tvättmaskinen, men mer än så är det inte som lockar.
Ett vemod smyger sig på här på ön såna här dagar. En känsla av att sommaren är slut. Fast jag vet att den inte är det.
Jag fantiserar om ett boende i stan allt oftare. Släppa huset på fastlandet.
Vad det är jag tror att det ska ge mig är jag inte riktigt säker på.
Det kanske går över.
Eller inte.
I går hade jag mina go'vänner här. 
Då var det absolut sommar kan jag lova.
Vi åt kräftor och räkor, ostar, paj och baguette. Solen sken. Vinden var ljum och mild.
När jag dukat med kaffe och jordgubbar med drömkräm och grädde la jag loss flotten och vi puttrade ut på havet och njöt av en fantastisk augustikväll med mjuka dyningar och vacker himmel, svanar och tystnad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia