Värsta lyxiga fredagsmyset!

Jag sitter på bryggan och pratar i telefon med väninnan. 
 - Haha va kul det var att prata med någon, jag har inte gjort det på hela dan!
 - Inte jag heller, bara med hundarna, säger hon.
Och så frågar jag vad hon ska äta i kväll och var jag inte hungrig innan så blev jag tokhungrig nu. Det lät gott, hon skulle göra en gratäng.
 - Jag behöver åka in och handla, fast jag har ingen lust, gnäller jag.
Att lämna denna brygga en dag som denna tar emot, eller snarare, det får min själ att gråta blod.
Efter samtalet går jag in och kollar kyl och frys. Tänker att jag kanske har något som kan duga.
Det finns lite godsaker ser jag, och tar fram räkor och pizzabullar ur frysen. I kylen hittat jag västerbottenost, en halv avokado, philadelphiaost och vitkål som jag strimlar och gör en sallad av. Googlar "ostchips" och river små högar av min Västerbotten  och in i ugnen några minuter.Tar ner allt till bryggan, plus en kall bubbelvatten. Sedan sitter jag i kvällssolen och njuuuuuuter..



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)