Bryggblogg 2.

Morgonkaffe på bryggan i fleecemorgonrock. Solen når inte riktigt fram ännu. Älskar att sitta här. Eller halvligga. Nu har jag släpat ut solsängen hit också. Tur att jag köpte den största flotten! Blomkrukor och solsäng och stolar, bord och min Baden-baden! Mycket blir det ...
I går läste jag mest. Regnskurarna avlöste varandra och jag varvade mellan sängen och bryggan. Läser Martina Haag  och vill inte att den ska ta slut. Det är inte en av de bästa böcker jag har läst, men helt klart hade jag svårt att lägga ifrån mig den.
Min egen skrivlust vaknar när jag läser. 
Vad väntar jag på. Jag har några böcker på gång. En faktabok, en annan ... Just nu har jag tappat bort min Mac. Jag gömmer den när jag åker bort. Sen vet jag inte var. Ibland tar jag med mig den. Och åker hem utan.
Snälla juli ge oss sol nu.
Sol och minst 16 grader i vattnet. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)