Snart midsommar.

Disken avklarad! Här finns inga kranar med vatten i, jag bär in havsvatten i hinkar, kokar det, och diskar i baljor. Jag klagar inte. Det bidrar till det fridfulla varandet här, att göra saker jag inte gör hemma. 
 Visst är det bökigt när vi är många, och kastruller och sån't är svårare att diska, men allting går. 
Det finns oftast ingen stress i mitt liv här på ön. Jag bryr mig inte så mycket om hur mycket klockan är. Äter när jag är hungrig. Sitter i solen, tar flotten och åker ut en sväng, gör lite kaffe, tittar in i vedbo'n och förundras över alla prylar farsan lämnat där. 
Och fåglarna. Måsarnas skri, allt kvitter, ljudet när svanarna lyfter och flyger iväg över viken. Det är mäktigt.
Inför midsommar återstår dock en del saker att göra. Tårtbottnar ska bakas, blommor plockas, flotten ska lövas. 
Men här och nu blir det påtår och en stund med ett korsord. 
Trevlig midsommar önskar jag er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.