Earth Hour

Ja, jag minns min svärson som sa en kväll när det var Earth Hour, att man ser ju ingen skillnad! Oftast har jag ljus tända och minimalt med lampor.
Men i kväll är det inte en lampa tänd, bara ljus och brasan i kaminen.
Mysigt. Lugnt och tyst. Ingen TV. Tog fram laptopen nu när endast några minuter återstår.

I dag hämtade jag ut ett paket med kläder jag beställt. Flera klänningar, ett par brallor och en lång tröja.
Jag har varit dålig på att shoppa. Länge.
Det har gått över nu, kan jag säga. Så nu tar jag igen det med råge. Berättade jag om parfymen? Den är helt oemotståndlig. Varje kväll sprutar jag på mig och somnar i denna doftsymfoni av blommor och träslag.

Och klänningar har jag inte köpt så ofta på sistone.  Det var i september sist tror jag, när jag skulle ner till Stockholm på FUN:s 25-årsjubileum. (FUN är stället jag utbildade mig.) Jag köpte en klänning på Indiska och ett svindyrt halsband och körde ner och i rondellen vid Uppsala Norra blev jag påkörd, men det var inga skador annat än på min bil som blev intryckt på förarsidan och jag dömdes inte till nånting för alltihop var hans fel, han i bilen som dönade in i min.

På mitt jobb har det börjat en tjej som är så himla snyggt klädd i fina stickade klänningar, välsminkad och jättegullig.

Hon inspirerar mig till att vilja vara fin. Hon heter förresten nästan likadant som jag. Hade min farmor fått bestämma hade vi hetat exakt likadant.
Han som gör visitkort ringde en dag och var smått förbannad. Hur kunde vi heta så lika?! Våra efternamn är ju inte bland de vanligaste i Sverige? Och nästan samma förnamn?! Ja, vad skulle jag säga. Förstår att det kan vara förvirrande. Två som börjar på samma ställe i februari och heter så lika. Men både hennes och mina visitkort var korrekt tryckta när de kom veckan efter.

Ja hon i alla fall, får mig att vilja vara fin igen. Ha fina kläder och så. Det är bra. En behöver ju inte se ut som en luns för att man har fyllt 60.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia