Sidvyer, senaste månaden

onsdag 3 februari 2016

Kaffet, elden och jag.

I dag får jag sitta i magnetsoffan länge och njuta av brasan. Se morgonljuset och solen stiga sakta där borta bakom granarna. Meditera lite, prata med min högre kraft.
Livet är fint.
Jag är verkligen en tacksam själ. Tacksamhet gör bra inuti.
Ändå kan jag bli upprörd över en halvtimmes tågförsening. Fast jag kan sitta i en varm vänthall.
Jag träffade dessutom på en fin tjej som jag känner där på stationen och hade ett trevligt samtal med henne. Väntetiden kändes inte lång precis och plötsligt stod tåget där.
En halvtimme. Vad är det att gnälla om ... 
I dag är en ny dag.
I kväll ska jag och två av mina käraste vänner gå ut och äta! Ser fram mot det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.