Sidvyer, senaste månaden

söndag 28 februari 2016

Bästa tiden.

När jag var i Stockholmstrakten för en vecka sedan såg jag att någon hade hängt ut en ampel med penséer och jag blev förvånad och tänkte "redan"?
Men det ÄR ju inte så redan, det är ju faktiskt februari! Och penséer är frosttåliga, och när jag fick ihop det så i in hjärna blev det så glatt i mitt sinne!
Det har bara gått så fort! Ljuset, solen, plusgraderna, fåglarna. Har inte hunnit med riktigt.
Jag kommer också att skaffa penséer snart, bara jag kommer till en affär som säljer.
Havet är öppet, blått, och kontrasten till den vita snön är vacker så det gör ont.
Den här tiden på året är den bästa, jag älskar vårvintern som ger mig löften om allt som ligger framför!
I dag ska jag ge mig ut igen, som jag gjorde i går, njuta av solen.
Andas frisk luft och röra på mig.
Ha en fin söndag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.