Write them down on a paper ...

God fortsättning på 2016!

I dag sov jag till halv elva.
Jag trodde inte det var sant när jag tittade på mobilen.
Men det var nog välbehövligt, de senaste dagarna har jag haft en morgonpigg liten älskad unge här, och då har det inte blivit så många timmars sömn.

Ute är det svinkallt. Men vackert. Äntligen lite ljusare, det är det fina med snön.

Jag sitter här med kaffet, mitt livselixir, några tända ljus och njuter. Efter min walkabout ska jag göra en brasa. Det är kallt i huset.

Inför det nya året har jag bestämt mig för att skriva ner några mål.
Jag ska skriva dem på papper, eftersom jag tror det är mycket mer verksamt än att skriva på mobilen, plattan eller datorn.

För två år sedan skrev jag ner några saker, som om det redan var verklighet.

Glömde väl bort det där, och hittade sedan den där anteckningsboken, och upptäckte att det jag skrivit ett år tidigare hade hänt! Det hade stämt in exakt! Jag minns att jag skrev en summa pengar, som jag ville ha, och jag ljuger inte; exakt den summan hade rullat in på mitt konto!

Jag följer några konton på Instagram där det går att läsa mycket om att skriva mål, och vikten av att skriva med sin handstil, på ett papper, betonas ofta.
Här ett exempel från @thinkgrowprosper:



Fast jag har sett att det verkligen funkar, så har jag inte provat igen, och vet ni, jag tror det är av rädsla. Rädsla för att det bara var den där gången det slog in, rädsla för att det inte ska hända igen.
Och?
Händer det inte så händer det inte.
Men jag tänker prova igen
Det kostar inget att försöka.




Kommentarer

  1. Det tror jag med att det finns i kraft i skrivandet och pennan med papper som på gamla tiden :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.