Rensa 200 saker på 20 dagar!

Genom en Facebook-vän fick jag syn på en utmaning som startade den 11:e januari, det hela går ut på att göra sig av med 200 saker på 20 dagar.
Om du har Facebook kan du söka på SMPL och läsa på sidan. Det är fler utmaningar på gång, jag nöjer mig med den här så länge.

Dag 1 var det så enkelt som att man skulle göra sig av med en sak man irriterar sig på. Jag tog en gammal glasljusstake som jag tröttnat på. Väck med den.

Det har varit uppgifter som att rensa en låda i köket.
En låda blir tre för mig. Har jag börjat så är det ju roligt att ta resten också.
Hade det stått (jag får mail varje morgon med dagens uppgift), "rensa alla lådor i köket" hade jag inte orkat.
Jag vill ha det lätt!
I dag skulle man rensa plastpåsar och sån´t. Det slutade med fyra kassar av skräp, påsar, metallskräp, papper och annat som sorterats i olika behållare och ska köras iväg pronto, plus ett nystädat och uttorkat köksskåp som jag fått negativ energi av varje gång jag har öppnat det för att kasta skräp eller lägga dit en ICA-kasse.

Jag är så nöjd.

Och än är det många dagar kvar att fortsätta rensa på!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.