Sofftankar.

Helst vill jag bara ligga här på soffan under filten och läsa min julklappsbok.
Ledig dag. Eller, ja, arbetslös dag. Men jag får ihop den här veckan ändå.
Men jag behöver gå ut.
Jag vill gå ut.
Men det känns så meckigt med alla kläder och vinterkängor och mössa och vantar.
Latoxe sa morsan.
Det finns en lockelse större än allt annat med att gå ut.
Appen från sjöfartsverket visar att vattenståndet hsr sjunkit från 59 till 28.
Tänk om det innebär att det är möjligt att ta sig över till ön!
Jag längtar dit.
Längtar efter stugan, jag vill se den, gå in där, sitta en stund i gungstolen, tända några värmeljus. 
Kanske brygga en kopp kaffe. Hämta mina färgpennor som jag tog dit i somras. Färgpennorna som jag behöver nu, till julklappen.
Bara vara där på ön en liten stund.
Sen kan jag gå hem och fortsätta läsa min bok. 
Tända en brasa.
Koka lite glöggte.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia