Advent. Och ute regnar det.

Min kompis och jag åkte till IKEA och åt julbord i dag.
Underbart gott! Särskilt äpple- och sellerisalladen, och grönkålssslladen! Sillarna var OK. 
Ingen av oss åt det kallskurna eller köttbullarna.
Vi åt så vi knappt kunde resa oss.
Alltså jag kunde äta mera förr.
Nu blir det stopp efter en tallrik.
Ändå skulle jag trycka i mig ostkaka.
Med grädde.
Sen shoppade vi loss.
Jag bunkrade med ytterligare tvåhundra värmeljus.
Och vanliga. 




Det går åt i det här huset.
Nu spelar jag julmusik och pysslar lite. Dammar, slänger massa gamla papper, eldar i kaminen. 
Det regnar.
Jag är lite sur för det.
Det kunde väl komma lite snö.
Bara så det blir lite ljusare.
Äh.
Skitdetssmma.
Det är adventskänsla i mig i kväll ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.