Livrädd.

Var hos tandläkaren i dag. Jag ringde för jag hade tandvärk.
Kände fel. (?)
I den tanden jag tyckte mig ha ont var det alls inget fel. Han knackade och tog röntgenplåtar och höll på.
Ingenting pekade på att det var nåt tok.
 - Då kan jag gå då, sa jag.
Men naturligtvis hittade tandläkar'n ett hål på dataskärmen i en annan av mina tänder.
 - Det är du som bestämmer, sa han.
Som jag brukar säga åt mina patienter som inte direkt hoppar jämfota av glädje över att behöva gå i behandling.
Så jag tänkte att det är väl lika bra. Dan är ju ändå förstörd liksom.
Usch vad jag är rädd när jag ligger där i tandläkarstolen. Och så försöker jag tänka på lyckliga stunder i mitt liv. Alla stunder på och i havet och på hur mina barnbarn låter när dom skrattar och campingsemestrar när mina barn var små och hur det var när jag tog studenten och hade druckit Gröna Hissen hemma hos Marianne på morgonen och hur det kändes att vara kär för första gång och sån't.
Inte hjälpte det.
Då började jag muta mig själv i tanken.
 - Du kan få en Tomte-latte när det är klart. Eller kanske ska vi ta och kolla på en bodylotion eller en ny bil? Eller en röd klänning? Sån som Tiina skrev om på Facebook? Du kan få VAD DU VILL.
Så håller jag på.
Efteråt vill jag bara gråta men man får ju skärpa sig.
Men nu blir det en latte i alla fall.
Fast ingen Tomte-latte.
Det får vänta.





Kommentarer

  1. uscha uscha tandläkaren är inte kul alls :( blev det ngn tomtelatte eller annan liten belöning, det är man värd ibland tycker jag. Idag var jag på hälsokoll då köpte jag mig ett doftljus som jag önskat mig länge.... kram från Tiina

    SvaraRadera
  2. Ingen Tomte-latte men en vanilj ... det finns bara Tomte-latte på Espresso House och det ligger i Valbo! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Lucia

Livet är gott.