Att följa hjärtat.

En sak jag har lärt mig äntligen, är att följa hjärtat, eller magen eller vad det är.
Förr gjorde jag inte det, och shit vad det har kostat!
Ibland säger huvudet något annat än känslan. Ofta är det rädslorna som sitter där.
Att ta beslut på rädsla är inte bra för mig.
Jag följde nyss min magkänsla och sa nej till något, medan rädslan i mig satt och hamrade i skallen att jag var galen som sa nej, och tänk om hit och tänk om dit, men jag stod kvar i mitt beslut och nu känns det bara rätt till hundra.
Det tar tid att komma fram till olika saker för mig ibland.
Envis. Med ett starkt ego.
Se'n kom tilliten och den växer i mig hela tiden. Får mer och mer fäste.
Det är så skönt.
Saker och ting behöver antagligen ta tid.
Erfarenheten är en klok lärarinna men hon skickar dyra räkningar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.