Bilden.

Bilden som finns på Facebook fick mig att gråta.
Lilla pojken.
Tre år.
Han ligger på stranden och han är död.
Han har drunknat när hans familj försökte fly från kriget.
Jag har sett bilder förr.
Bilder och filmer på TV.
Tänkt att "jag borde".
Bilden tog mig från "jag borde" till "jag ska".
Mitt bidrag kan inte göra den lilla pojken levande igen, eller hans syskon eller hans mamma.
Inte mina tårar heller.
Kanske kan jsg hjälpa en annan liten pojke eller flicka, kanske kan någon få nytta av mitt bidrag, och ditt.
Bilden har suttit kvar hela dagen.
I kväll bad jag två små pojkars mammor att pussa dom från mig.
Och jag fattar varför just den bilden på Facebook fick mig att äntligen lätta på lädret. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia