Tvättar fönster.

Det skulle regna hela dan i dag enligt olika väder-forcasts.
Men här skiner det upp nu.
Jag har tvättat fönster här i stugan och ska nog baka lite gott senare. 
Kanske tar jag fram sopkvasten också, jag får se.
När jag åt frukost i tiotiden såg jag ekorren skutta runt nere vid båthuset. Över viken seglade hägern, som med sitt varningsläte är bättre än någon vakthund. Den sitter ofta på fastlandet på en sten och vakar över ön och viken. 
Här är jag lycklig. 
Stugan har inte bara positiva energier.
Dåliga minnen sitter fortfarande i väggarna. 
Björkriset under sängen, tjatet, hoten och bitterheten... Fysisk och psykisk misshandel som gjorde skador i ett barns och tonårings själ. Ett barn som var jag, och som redan var trasigt efter en uppväxt i alkoholism i min första familj.
Men i dag fylls stugan av kärleksfull samvaro och kiknande skratt från två små gullungar.
Här doftar det av nybakade blåbärsmuffins, barnsånger sjungs och sagor läses, vi åker på båtturer, badar och leker.
Däremellan njuter jag av stillhet och tystnad och av att vara här med mig själv. Av att leva sommarliv på en ö, med havet och himlen och dofter och skog.
Det jag vill är att den här stugan ska få rymma glädje, kärlek och frihet att vara den man är, vare sig man är liten eller stor.
Och nu när jag skriver detta kommer solen fram.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.