Medan tårtbottnarna gräddas.

Halv tolv på natten. 
Morsans tårtrecept gäller än.
Varje midsommar levereras marängtårtor. Samma recept sedan -59.
Dessa bottnar ska vara i ugnen två timmar.
Efter halva tiden ska plåtarna byta plats.
Fan vågar låta bli.
Har det varit så i snart 60 år så är det bäst att fortsätta.
Så nyss bytte jag och en timme återstår.
Därefter ska ugnen stängas av och tårtbottnarna ska stå kvar över natten.
Nu hinner ju halva natten gå innan det är dags men i alla fall.
Jodå så att. 
Jag har jobbat kväll. Det är därför det blev så här.
Jag är en sistaminuten-woman.
Livet blir mer spännande då.
Varför planera när man kan köra allting on the edge liksom?
Nä lite kickar vill man ju ha kvar.
I morgon är det midsommarafton igen.
Jag är glad att jag inte hunnit ta undan dunjackan.
Men sill och lax och Calle Schewen ska vi ha, om det så snöar.
Midsommar på ön med familj och grannar och tärnor och mås!
Det är fint, och jag är sååå glad för det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Matt denna natt.