Då var jag arg!! Hittade ett inlägg från 2010, skrivet i min andra blogg.

Excuse moi.


Ibland börjar jag skriva något här som bara måste ut, men så inser jag efter typ tjugo rader, att shit … sån´t här kan man inte blogga om. Ofta är det ilska som driver mig att skriva då, och då smattrar det kan jag lova, på tangentbordet, och datorn blir het så det ryker och det börjar osa brända lameller, och så stängs den oftast av av sig själv.
Och gör den inte det så har jag insett att jag är ute på hal is, mycket hal is, och så kopierar jag det jag har skrivit och klistrar in det under arbetsnamnet ”Bok nr 2″ i stället.
Men just nu är jag lugn och fin. (Försöker jag intala mig själv fast det kokar inuti och jag skulle kunna gå rakt ut med en avsågad hagelbrakare och skjuta vilt runt om mig.)
Nej det skulle jag inte, det får man ju inte göra.
Nu övergår jag till vädret, det känns mindre laddat (jämfört med hagelbr…)
Nej, jag ska inte raljera.
Jag är bara så himla ARG!
Ilska kan man ju få ut på olika sätt. Skrika i en bil till exempel.
Eller slå med tomma PET-flaskor på en soffa eller så. Eller skriva arga brev så det går hål i papperet för att man måste trycka så hårt med pennan när man är arg. Då kan man skriva svärord, dom argaste. ÖVER HELA PAPPERET!!!
Fast man behöver inte skicka brevet till den man är arg på, det är bättre att elda upp det eller riva det i en million små smulbitar och sen kan man gräva ner det. Gärna under en hundskit.
Jag återkommer en annan dag när jag kan vara lite trevligare.
Ursäkta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Matt denna natt.