Me and my feet

Mina fötter har hyllats i spaltmetrar.
Nej jag överdriver!
Men jag har hyllat dom på bloggar och i min första bok. 
Bland annat.

Alltså stackars dom.
Jag väger en hel del.
Och har belastat dessa förhållandevis små stackars krakar till fötter år ut och år in, i för trånga skor, och timme ut och timme in på olika dansgolv, inträngda i pumps och trampade på. 
Värkande.
Ömmande.

Dom har gått barfota på kottar och stenar, på tallbarrsströdda stigar, i 2-gradigt havsvatten och i svettiga gummistövlar på kalhygget när hallon skulle plockas.

Jag har inte varit så omtänksam och skött om dom alltid.

I kväll chattade jag med en kompis som verkligen tar hand om sig och sina fötter.
Så jag tog också fram mitt fotbad som jag inte använt på ett tag, det var nämligen möss inne förra vintern och gjorde sitt.
I mitt fotbad.

Nu har jag gjort rent det noga och himmel så skönt det var att stoppa ner fötterna i det där fotbadet!

Nu, när sommaren närmar sig, ska mina fötter vara mjuka och välskötta igen.

Lyckliga ska dom bli.

Med nagellack på tårna.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!