Hissar flaggan i dag!


I går orkade jag inte vara vaken och kolla på hela esc.
Hade klivit upp 05.50 och jobbat elva timmar.
Så jag stängde av. Alldeles innan resultatet kom.
Tyvärr kan jag säga i dag, när jag vet hur det gick.
Grattis Måns! 

Jag hissade flaggan till din ära.


Och för att det är flaggdag i dag.

Idag var det den stora dagen när oljan skulle blandas med bensinen och motorn dras igång för första gången i år.


Andäktigt rodde jag ut en bit innan jag drog i startsnöret.
Det blev några tappra försök innan den startade! 
Vädret var inte det bästa, men jag styrde ut på havet och buskörde lite, och jag var alldeles lycklig trots att jag frös.



Stekte en Choritzo när jag kom tillbaka, med mozzarellasallad. Bryggde kaffe som jag drack inlindad i täcket, men blev inte varm.
Åkte hem och duschade jättevarmt länge länge.
Nu har jag sovit i två timmar.
Länge sen jag sov så länge mitt på dan!

Ska planera lite mat för veckan nu, kanske åka in och handla i kväll, så kan jag laga lite olika maträtter i natt.
Jag lär ju bli vaken ett tag, misstänker jag!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.