Sovmorgon!

Lycka är att sova.
Somnar så gott som alltid som en stock när jag lägger mig, vare sig det är i sängen eller i ett nerfällt bilsäte på en parkering efter motorvägen eller tillbakalutad på tåget.
En stund på tio minuter så är jag pigg igen och kan köra vidare.
I dag fick jag sovmorgon.
Långfrukost. Ingen brådska till någonting.
Lugn och ro. Solsken och blå himmel. 
En måndag i april.
Har haft en glad och lycklig helg.
Tillbaka i vardagen igen. 
A-kassan och jobbet är osynkat. Det jag fick in på kontot den här månaden räcker till en korv med bröd. 
Men det är inte pengar som gör att jag känner mig rik eller lycklig.
Det är så mycket annat. Skogen, havet, stjärnorna, min familj, vänner, ett jobb där jag får vara med glada avspända människor, min tillit till livet och möten med människor som vågar dela med sig av sig själva, sina sanningar och sina smärtor och sina hopp.
Människor som säger det dom menar och menar det dom säger. Ärliga personer som tar ansvar. Som inte skyller allt på andra. Som är sanna. Inifrån och ut.
Ha en fin måndag, alla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia