Jag tog i så jag fick en smärre skamattack.

Ja här är jag, nyduschad i renbäddad säng på skärtorsdagskvällen.
I dag lämnade jag in nycklarna.
(Ni vet, jag sa upp mig på ett av mina två deltidsarbeten.)
Där fanns påsktårta som jag blev bjuden på och efteråt köpte jag små små gullkaniner till påskäggen för dom som ännu inte vet vad godis är, och sedan lunchade jag med bästa M.
Eftermiddagen spenderade jag med en som ska få en av dom där gullkaninerna och sedan kollade jag på Lyxfällan hemma, liggande i soffan medan jag drog en och annan förlust i Cross Boss.
Mitt första urvalsseminarium var i går i Söderhamn.
Övningar enskilt och i grupp. Allt du säger och gör registreras. Every move.
Anställningsintervjuer är passé.
Här studeras man mellan 08.30 - 17.00 i olika övningar av en "jury" typ som IDOL.
Himla spännande och lärorikt, inte minst om sig själv.
Vi var åtta stycken som var uttagna bland alla sökande.
Sista delen på urvalsseminariet var en sån ordinär intervju som jag är van vid.
Ni vet, säg fem egenskaper om dig, och tala om på en minut varför vi ska anställa dig.
Jag rabblade upp säkert tio orsaker till varför dom ska anställa mig. Utan att tveka.
En får inte vara blyg.
Det är jag inte heller, men jag tog nog i så jag fick en smärre Skamattack efteråt.
Men jag vet vad jag kan och vad jag går för.
Får jag inte jobbet är det för att "juryn" såg att jag åt för mycket på påskbuffén som vi blev bjudna på.

I kväll var det så här vackert.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)