Jag får liksom ingen ordning ...

Bordet är belamrat med papper.
A-kassan terroriserar mig med brev.
Nu blir jag kanske avstängd också.
För att jag sa upp mig, och arbetsgivaren tog tillbaka löftet att göra ett snyggt avslut så jag skulle slippa bli utan A-kassa i 52 dagar.
FEMTIOTVÅ.
Hur korkad var jag inte som tackade ja???
Jag hade det bra.
En arbetsplats som är helt OK att vara på.
Men tyvärr för lite timmar.
Då kliver hon in i ett getingbo?!
Men påföljd att A-kassan kanske ryker!
Om nu inte mitt fack kan göra mirakel.
Det kan dom nog.
Jag har kopior på mail med löften från ekonomiansvarig på stället.
Och en muntlig överenskommelse, enligt facket.
Den gäller.
Jag kan vända mig till andra instanser.
Frågan är hur mycket energi jag ska spilla.
Men änglarna där uppe ...
Give me a break, please.
Jag har en bok att skriva.
Det kräver tid.
Koncentration.
Sinnesro.
Inspiration.

Erfarenheten är en bra lärarinna.
Men hon skickar svinaktigt dyra räkningar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.