Intervju i världens ände.

Jag har inte längre kommandot över mitt liv.
Det har övertagits av arbetsförmedlingen och a-kassan VISION.
Så jag åker ca tjugofyra mil t o r på en intervju.
 Nu sitter jag på ett hak här i världens ände och dricker kaffe på maten.
Kan jag slippa a-kasseh***etet snart?
Jag vill försörja mig utan dom.
Jag vill jobba.
Slippa maktmissbruk och kontroll.
Jag har haft tillräckligt av det i mitt liv.

Om jag t ex missar en räkning från TELIA kommer en påminnelse, där jag vänligt ombeds betala fakturan snarast.
Respektfullt.
Trevligt.
Fast dom i så fall skulle kunna ta i.

I breven från VISION är det ingen vänlighet.
Där står det DU SKA och OM DU INTE och DU HAR GJORT FEL, och ja, dom skriker i breven.
Jag ser stora arga gubbar med mustasch och en viss gest när jag läser deras mail och brev.
Fy för den lede, som mamma Gunnel sa.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!