Helg igen!

Det är blåsigt i mitt liv nu.
Bråkigt.
Jag vill inte lägga energi på sån't.
Snart är det över hoppas jag.

Jag förstår att det händer för att jag ska växa.
Stå på mig. Be om hjälp.
Men kunde det inte ha fått vara lite lugnt ett tag? Lite smör, lite räkmacka?
Men jag är tacksam för att jag lärt mig så mycket i livet, som jag kan använda mig av nu, när det behövs.
Som stt det är mer hur jag tar det än hur jag har det.
Jag kan välja var jag ska lägga fokus.
Och det lägger jag på allt jag har att vara tacksam för!
Det som förgyller mitt liv och gör det vackert, kärleksfullt, värdefullt och kul!
Mitt jobb, mina kollegor, vänner, min familj, mitt boende och havet.
Lugnet inuti.
Jag har än en gång fått bekräftat att jag behöver lita på min magkänsla.
Inte gå emot den.

Jag skriver på min bok.
Jag dansar.
Jag lever.

Och jag möter våren. Njuter vid havet. Fyller min själ med förtrollande vackra upplevelser.

Det vackra som finns i nuet.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.