Jag vill också höra tranorna!

Jag vill också vara en så'n där PIGG människa som kliver upp tidigt på morgonen och går ut i skogen och får höra tranan.
Jag älskar tranor!
Och jag älskar skogen.
Men jag är helt slut.
Ingen kraft.
Ingen energi.
Så här är det soffläge.
Men igår kväll fick jag se himlen och den var röd och då bara drog jag ut! Glömde att jag inte orkade.
Det var värt det!
Så vackert.


Se'n dog jag i soffan, nästan.

I dag har jag ändrat kassakort sedan juli.
Fick påbackning från A-kassan.
Fattar ni. Om man jobbar till 21.15 från kl 13 ska man inte skriva 8.0 timmar på kassakortet.
Det ska stå 8.30.
Vet ni hur många jobb-pass jag har haft där jag slutat 21.15 sedan juli?
Nu är det ändrat i alla fall.
Orka.
Ute lyser solen och jag ska i alla fall gå till postlådan så småningom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!