#Blogg100 Dag 13. Fredagsmys.

Jag tydliggör för dottern att jag gärna vill se på Let's dance, redan när jag kommer hem till dom.
 - Sätt på fyran för nu börjar det! säger hon strax före åtta.
Vi sitter där i soffan och äter morötter, chips och dip, plus en varsin glass och kaffe.
Rätt vad det är får jag lite dåligt samvete för att jag har pressat mig till att få kolla på Let's Dance, så jag frågar:
 - Du kanske hellre vill se på Babben?
Hon gapskrattar åt min syn på vad en TV-fredag innebär.
Jag fattar plötsligt hur trångsynt jag är!
Det finns liksom fler alternativ än Babben och Let's Dance! 
Fast det är dom två jag sappar mellan hemma på vischan på fredagskvällarna! 
Hur som helst blev vi avbrutna av annat så nu vet jag ingenting om hur det går för Ingemar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.