#Blogg100 Dag 6 Ledig fredag


En ledig fredag.
Bara min.
Inga måsten. 
Ingen anledning att behöva åka nånstans.
Så skönt. 
På förmiddagen hade jag besök utanför mitt hus.



 Det är en gåva att få se så vackra djur genom fönstret. Andlighet.



Fick lust att måla efter lunch. Utan att känna att jag måste prestera.
Den är inte klar än. Men en början. 
Jag tappade fokus. Längtade ut. Ut i solen.


Först gick jag en walkabout på ca en halvtimme, se'n hem, men jag ville ut igen! Kunde inte få nog.
Ljuset.
Färgerna.
Luften, långt ner i mina lungor.
Tystnaden.
En räv gick på isen i viken.
Jag ville ut dit också, över till ön, men jag hade gått igenom.
Denna längtan.
I kväll blir det "Let's dance", lite gott att äta, typ salami, oststavar, avokado och fröknäcke. En brasa till det och massa värmeljus, bättre fredagskväll kan jag inte önska mig just nu.
Trevlig helg!


Kommentarer

  1. Vilken fin målning och fotot är ju magiskt. Förstår att du njöt av din lediga dag idag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och kram tillbaka!
      Du jag bara fick en tanke, hsr du gått Psykosyntesutbildning?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia