#BLOGG100 Dag 4 Mellan Mars och Venus.

Det snöade i natt.

Altanen var täckt av ett tunt lager och träden med, i morse.

Vackert. Jag plåtade öarna och havet innan jag åkte till jobbet.

I kväll efter middan gick jag på walkabout.

Vägen var lätt vår-mjuk, blöt och snöfri, skymningen föll sakta och i väster skimrade det där blå vårljuset, medan fullmånen lekte titt-ut med mig mellan molnen över viken.


Jag mötte en granne som bor en bit bort.
Hon, liksom jag, älskar den här årstiden.
Vi språkades vid en stund där på vårvägen innan vi fortsatte åt varsitt håll.

Ingen vind, inga andra ljud än vågorna när jag gick efter stigen vid havet.



När jag gick hemåt igen lyste Venus och Mars klart och nära och jag kände det som att jag bor mitt emellan dom.



Hur fint får livet vara?

Nu är jag hemma, och skrivsugen på lite annat än bara bloggen.

Jag ska tända eld i kaminen, duscha, ta på mig pyjamas och koka en kopp te.

Sedan är det jag och min Mac.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia