#Blogg100 Dag 18 Roligare blogginnehåll har jag skrivit!

Jag kapitulerar och kastar in handduken.
JA, jag har feber och har frusit i bilen på väg hem i går kväll fast värmereglaget stod på HI och fläkten på max och stolsvärmen på för fullt.
Dunjackan uppdragen till öronen.

Jag har allt jag behöver.
Ingefära, citron och honung.
Posten har förhoppningsvis med sig min beställning på alvedon.
Det som inte finns är ved.
Som jag brukar säga, "a woman's got to do what a woman's got to do", så jag tog bilen till vår vedbod, dit det inte går att köra ända fram, men jag tog mig dit och packade en kasse full och släpade till bilen, och nu finns det i alla fall till en brasa i kväll och i morgon.

Ute sjunger fåglarna och jag skulle vilja vara frisk och bara gå omkring i skog och mark.
Dessutom behöver jag reda upp mitt liv, det finns sån't som jag vill avsluta så fort det är möjligt.
Helst i går.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia