#Blogg100 Dag 5 Besatt av väskor.


En kvinna kom in på jobbet i dag, med en supergullig handväska.
Alltså handväskor! Jag är galen i handväskor.
Jag minns en sommar, det kan ha varit 1975, jag kan ha varit 22, och min darling och jag skulle åka på tältsemester i Norrland.
Vi hade nog hyrt en Golf den sommaren, om jag inte har fel.
En gul.
Och jag hade köpt en ny handväska.
Den var vit. Hade guldbyglar i handtaget innan det övergick i plast, och den hade ett sån´t där portmonnäknäppe som också var i guld.
Jag var så lycklig över min nya vita sommarhandväska!
Vi åkte färja över till Vasa i Finland och jag kräktes innan vi ens hade lagt ut, det gungade som attan.
Men jag köpte en parfym på båten, en ROCHAS FEMME och den la jag vördnadsfullt ner i handväskan, som doftade av den där flaskan långt efter att vi hade kommit hem och jag hade tagit ur den.
När vi skulle åka tillbaka till Umeå, och stod i kö till färjan, sa en man på finlandssvenska:

  - I dag gungar det nog bra på Kvarken!

Men tillbaka till handväskan jag såg i dag, jag satte mig ner vid datorn och kollade och hittade massor av väskor från det märket. Det var inte lätt att välja, men jag skrev på messenger till M och T och skickade bilder och fick smakråd.




Så skickade jag in beställning och ångrade mig sekunden efter för då såg jag en väska som var ännu snyggare och jag ringde precis innan stängning och tjejen i kundservice sa, att det går att ordna, men tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen?







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.