Vår i luften.

Det är vår i luften och jag får lust att köpa blommande krukväxter och blockljus i pastellfärger och rosa läppglans och blommiga klänningar!


Hemma har jag takdropp och det dånar lite när snön rasar ner från taket. Jag väntar på fågelkvitter på morgonen och oroar mig över om fiskmåsen tänker bygga på skorstenen i år igen så jag ska behöva gå med ett uppfällt parasoll när jag ska gå stigen upp till stugan.


Februari och mars kan visserligen vara fruktansvärt kalla och snöiga.
Men här och nu är det blåa fält på himlen och säkert sju plusgrader!


Och snart kommer koltrasten!


Då ska jag röra ner havregryn i rapsolja och ställa ut.

Kommentarer

  1. Samma hos mig idag, sol och takdropp och fågelkvitter. Riktigt skönt när jag gick promenad med min lilla vovve på förmiddagen. :)

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.