Tacksamhet igen.


Frukosten är mitt bästa.
Jag vaknar full av tacksamhet över att jag sovit gott, över att jag har en säng, ett varmt täcke, kuddar.
Jag älskar mitt loft där jag har stjärnhimlen utanför fönstret.
När jag efter kaffebryggningen sitter och äter frukost är känslan av tacksamhet kvar.
Jag har så mycket att vara tacksam över, om jag inte tar allt för givet.
Mitt liv är långt ifrån perfekt.
Jag väger för mycket, jag har inte förmågan att ha ett välstädat hem mer än när någon kommer och hälsar på, och knappt då, jag har en toastol som sitter lös, jag är rädd att släppa in en man igen, och kan inte stå emot godis.
Men jag är oftast lycklig.
Som fan.
Mina värden på vad som är lycka handlar om annat än en smal kropp och ett välstädat hem.
Jag skulle vilja väga mindre.
Jag skulle vilja ha fint hemma.
Jämt.
Men det skulle inte göra mig lyckligare.

Men knipan i viken gör mig lycklig så jag kan spricka.
Talgoxen.
Himlens skiftningar.
Kaffe på morgonen.
Jag har varmt vatten i duschen och en maskin som tvättar mina kläder.
En bil som funkar och ben att gå och dansa med.
Life is good.
Vad är du tacksam över här och nu?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.