SNÖ.

I går hade jag en klump i magen när jag satt på tåget efter fyra dygn på annan ort, och hade hört om snöovädret hemma.
Bilen, som stod på en parkering vid stationen, var en igloo.
Jag fick typ skära ut kuber och bända loss dom med hjälp av skaftet på snöborsten, från framrutan.
Det tog tid, vinden låg på och jag var rätt mör när jag äntligen kunde sätta mig vid ratten och styra norrut.


Hemma gick det som väntat inte att köra in på gården.
Det var jordens plogvall.
Jag fick ställa bilen en bit bort och pulsa hem med resväska och annat bagage.


Inne var det fjorton grader. Jag noterade tanken som just då for genom huvudet, tanken på att ringa en mäklare och hyra en lya i stan.
Pronto.
En lägenhet med badkar.


Utan att ta av mig jackan gick jag in och tände kaminen. Snart sprakade en eld där och värmen spred sig ganska snabbt i huset och tanken på mäklare verkade väldigt avlägsen igen.


Och i morse var det PLOGAT in på min gård, plogvallen var borta och det blev lätt att andas igen.


Dessutom fick jag jobb.


Det kallar jag en fantastiskt bra dag!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia