Grått och kallt och hårt.

Så känns min värld just nu.
Jag sitter och fryser på en av mina arbetsplatser. Jag har en filt runt mig, och dricker varma drycker. Jag har tänt massa värmeljus här.
När jag var ut och stoppade mer pengar i parkeringsautomaten ställde jag en fråga till mig själv.
 - Vad behöver jag just nu?
Svaret blev...
Kanske en kamin, eller ett badkar med riktigt varmt vatten, och två alvedon. Skog i stället för trottoarer och gator, en varm liten gosig unge att läsa en gullig saga för, en kopp choklad med vispgrädde, varma tossor på fötterna, lite sol och fågelsång.

Det är vad jag längtar efter.


Kommentarer

  1. Frågan "Vad behöver jag just nu?" ställer jag också till mig själv flera gånger varje dag. En kopp choklad med vispgrädde, det skulle jag gilla nu, känner jag. Och krama min hund. Ligga på soffan och vara lat.

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia