Sidvyer, senaste månaden

onsdag 21 januari 2015

Pyjamasdagar.


Jag är utan jobb några dagar, och precis då kom en liten förkylning och slog rot i mig.
Jag lullar runt i pyjamasen.
Tar det lugnt.
Ser film på TV, film som slutar sent för jag kan sova hur länge jag vill.
Plockar lite, packar ner en tomte till som har lyckats gömma sig, pratar med mig själv, eller i telefon, lägger på ett vedträ till, läser Melody Beattie, fixar lite kaffe, skriver i min workbook och lurar mig själv att jag bara behöver gå till postlådan, men väl där ropar havet på mig, och så fortsätter jag min walkabout för att jag vill.
Med pyjamasen under skogsluffarbrallorna.

I dag gjorde jag den där ostpanerade omeletten igen, från Cecilia Folkessons sida.

Jag hade mozarella och salami samt halverade cocktailtomater som fyllning. Lite oregano på.



När den är klar viker jag ihop den. Den ska vara lite smetig.




Det är femte dagen utan kakor, choklad, glass eller något annat olämpligt för en som har gått upp två, tre kilo över jul.

Jag har hittat spåret igen, men det betyder inte att en enda skumtomte på en armlängds avstånd inte skulle kunna sabba alltihop.

Därför är det bra att stanna hemma här i skogen.

En adventsstjärna tog jag ner i dag.
Det sitter hårt åt.
Jag gillar skenet.
Men jag har en kvar.

Plus adventsstaken och lite till som lyser upp i januarimörkret.

Jag läste att i Stockholmstrakten har fåglarna börjat sjunga i arla morgonstund.
Blev glad av det.
Snart är det fågelsång här med!



2 kommentarer:

  1. Sådana där mysbyx- eller pyjamasdagar älskar jag! :)

    Omeletten ser god ut.

    Det är en del snö hos mig nu i Vätterbygden. Småfåglarna sjunger för fulla näbbar så fort solen visar sig.

    En skön helg önskar jag dig!

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Härligt. Anna-Karin!
    Trevlig helg till dig med!
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.