Pigg som en pelikan!

Mitt i natten.
Jag ligger här uppe på mitt älskade loft och försöker sova.
Det här att vända tillbaka dygnet efter en jobbnatt är inte alldeles lätt.
I huvudet är det massa tankar nu, idéer och grubblerier och planer och längt och helst vill jag klättra ner på stegen och sätta mig och jobba i min 2015workbook som jag bloggat om tidigare.
Och mitt i allt snurr snickrar jag på föreläsningen jag ska ha snart, om medberoende.
Tyst inne i huvudet provar jag olika börjor.
I kroppen är det sprittigt.
Dessutom är jag kaffesugen som en gnu.
Jag tänker på frukost hos farmor med hett kokkaffe i tunna koppar och limpa med kryddost på, som jag fick doppa.
Hemma fick jag INTE doppa. Inte ens skorpor.
Farmor, farmor, tack för att du fanns med mig där i fyrkantigheten.
Tack för alla bullarna och hallonsaften.
Tack för glädjen och värmen och piondoften i trädgården.
Tack för skokartonger med klippdockorna ur Allers och den tidens Vecko-Revyn.
Tack för allt fint du sa och för skratten och för att du var du.
Om du bara visste hur viktig du har varit.
Jag förstod det inte själv.
Inte då.
Hoppas du också vet nu.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.