Gott nytt år!

Nyårskonsert från Wien, en tradition vi hade i familjen där jag växte upp. Som tonåring var jag måttligt road.
Numera är det sällan jag missar den.
Medan jag lyssnar målar jag lite. Jag har ju försiktigt och med andlös förskräckelse börjat dutta färg på såna där vad-det-nu-heter. Canvassaker.
I dag provade jag oljefärg.
Jag har en fråga här och nu: Hur gör man ren händerna från oljefärg?!
Solen lyser över glansiga småvägar men jag ska våga mig ut i halkan på en walkabout har jag tänkt.  
Nyårsdagen.
En gång gifte jag mig just på nyårsdagen.
Då var det minus 30 grader och jag var alldeles lycklig och ringen hade sju diamanter och gnistrade ikapp med snökristallerna och mina ögon.
I brudbuketten fanns blå hyacinter och ginst, samt rosor.
Den doftade gudomligt gott.
Jag älskar fortfarande doften av hyacinter.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.