Nattuggla is my middlename.

Ibland börjar jag jobba kl 08.
Ibland 13.
Ibland natt.
Ibland inte alls.

I dag var en sån dag, när jag började 08.
Det är ganska lugnt att kliva upp när alarmet går, få i mig kaffe SNABBT så jag kan börja ställa in skärpan, dusch och smink och in i bilen. Vinyl 107 på hög volym för att sedan öka, och jag är pigg som en lärka när jag kliver in på jobbet. Det funkar. Kroppen och hjärnan i symbios.
Men efter jobbet!
Herre Gud.
Totalt slut.
Sätter jag mig i soffan kommer jag inte upp igen.
Så det är bara att köra på.
Diska tvätta byta till julgardiner skriva klart alla julkort rulla fucking tryfflar slå in paket lägga på mer ved sortera strumpor raka benen dammsuga och så är klockan tio och jag kan klättra upp på loftet och dö.

Men när jag börjar kl 13.
Då är livet gott att leva. 
Jag får sova ut.
Sedan en skönt lugn och mysig långfrukost med brasa och tusen juleljus. Lite kontemplation. Lite kontakt med min Högre Kraft.
Lite Facebook. Instagram.
Hinner lägga foundation och rouge.
Välja kläder. Inte bara kasta på mig första bästa.
Nattuggla is my middlename.
Och så kommer det att förbli.
Så vikariatet jag har passar mig.
Jag är tacksam.
Utom dagar som i dag. När klockan ringer kvart i sex.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.