Fin eftermiddag och kväll med vänner ...

I dag var några av mina fina vänner hos mig på middag.
Jag hade gjort en fisksoppa, och pannacotta med äpple och kanel till efterrätt.


Barbro överraskade med bakelser, min favorit dessutom, till kaffet.
Vi har pratat - nej förresten, vi har samtalat. 
På djupet.
De här kvinnorna har jag känt i tjugo år.
Åtminstone två av dom.
Vi har vandrat samma knöliga och snåriga stig.
Stigen har genom åren slätats ut, och blivit fin att vandra på.
Det har krävts arbete och vägledning och det har gjort ont men snacka om att det har varit värt det!


Jag fick en liten julgrupp. Så fin.


Det är så fint i mitt hus nu.
Jag behöver ha gäster oftare.
Det där med städning är inte min bästa gren.

Men jag mår ju så himla bra när det är nystädat.

Lyckligare än vanligt, över mitt lilla hus.

Nu lyser månen klar.

God natt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia