Annandag Jul.

Sover länge.
Äntligen.
Har jobbat hela julafton och även i går.
I dag är jag ledig och tar långfrukost i soffan halv elva.
Det är kallt nu. 
Men ljust. 
Både ute och inuti mig, där oron har gnagt.
Då har det varit förträffligt fint att arbeta.
Gå upp i jobbet. Få en tillfällig illusion om lindring.
Jag förstår dom nu. Arbetsnarkomanerna. 
Det går att fly från verkligheten på så många sätt.
Men här och nu är livet fint och snart ska det firas jul även för min del, med mina nära och kära.
På min franska bil fryser bakhjulen igen, som förra vintern då jag ringde bärgar'n.
Jag fixar det själv i år. Det blir så dyrt annars.
Sliter fram och tillbaka och förr eller senare släpper det.
Hann till jobbet med fem minuters sen ankomst i går. Bra jobbat. 
Nästa bil jag köper blir nog svensk.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.