Absent friend.

På ett av de sociala medierna  följer jag en person, som jag inte vet något om.
Jag tror att det är en hon. Jag vill det också.
För i min fantasi har jag omedvetet skapat en identitet på henne.
Hennes användarnamn avslöjer inte om det är en man eller kvinna, men i mitt huvud är det en hon.
Hon har inte så många följare.
Inte så många "gilla" under sina foton.
Jag är nyfiken på vem hon (?) är.
Under de månader jag har följt henne har jag i mitt sinne tänkt att ...
 
  • hon är på flykt
  • hon bor i en liten stuga någonstans ute i skogen
  • hon lever på sin konst eller möjligen sitt författande
  • hon är ensam
  • hon kan ha använt droger tidigare
  • kanske gör hon det än


Fast jag kan ju ha fel på varenda punkt.


Jag tänker på henne ibland.
Undrar hur hon mår.
Vad hon gör.
Om hon är rädd.


Och det får hon antagligen aldrig veta.
Att hon finns i  mina tankar ibland.


Jag minns inte längre på vilket sätt jag hittade henne där, eller om hon hittade mig.




  

Vi möts och vi skiljs, vi människor.
På riktigt och på nätet.



Vi lämnar avtryck.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!