Sidvyer, senaste månaden

måndag 17 november 2014

Vad har dom gjort med skumtomtarna?!

I dag har jag inget jobb. Jag väljer att tänka att jag är ledig i dag, hellre än arbetslös.
Arbetslös låter så deprimerande. Som ett lidande. Jag lider inte, kan jag säga. Jag är ganska tacksam över en ledig dag. Behöver andas lite.

I dag ska jag packa om vedtraven till altanen. Åtminstone en del av den. Det kanske inte blir djupsnö precis nu, men om och när det blir så vill jag kunna gå ut och hämta ved i pyjamas och foppatofflor och slippa pulsa runt i snö runt knuten där traven är nu.

Jag ska kontakta lite folk också. Se om det bär, det jag har i tankarna.

För övrigt har min kollega konstaterat att skumtomtarna inte smakar som de har gjort tidigare år.
Jag håller med.
Det finns tydligen ingenting som är heligt längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.