Jag har nu mitt perfekta jobb. (Affirmation)

Jag söker massor av jobb.
Hela tiden.
Det är för att jag behöver lämna in rapport till Arbetsförmedlingen varje månad, bland annat.
Jag ska tala om vilka jobb jag har sökt.
Om jag inte rapporterar får jag inga pengar.


Så jag söker och söker. I Flen och i Bollnäs och i Eskilstuna och i Stockholm. Överallt.


Sedan lämnar jag över och släpper taget och låter saker och ting hamna där dom ska.


Under tiden hankar jag mig fram på ett timvik. Det är inte helt fel. Trevliga kollegor, skapliga arbetsuppgifter.


Men det jag är bra på, det får jag inte göra här.


Det är lite synd.


Jag hoppas nu på ett speciellt jobb, som jag har sökt.


Affirmerar och visualiserar.


Sista ansökningsdagen var i går.


Vi får se. I annonsen stod att man helst ville ha en manlig sökande, men vad vet jag? Saker och ting kan ändra sig. Ja, inte att jag blir man, men att det kanske inte är det viktigaste för arbetsplatsen i fråga.


Under tiden räknar jag timmar på min nuvarande arbetsplats och hoppas lönen räcker till att kunna betala räkningarna nästa månad också.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Lucia

Livet är gott.