Sidvyer, senaste månaden

onsdag 26 november 2014

Avlyssnat.

Jag sitter i sandlådan och gör sandkakor med mitt lilla barnbarn.
Tre andra barn och två pappor är också där.
Den ene bor inte längre med barnets mamma förstår jag.
 - Har du dragit igång julstöket än? säger han.
 - Ja, svarar den andra pappan, jag har gjort ett pepparkakshus med Aron.
 - Kul! Gjorde du degen själv eller köpte du färdig?
 - Nä, jag gjorde den själv. Det blir mycket godare. Och så är det så mysigt.
 - Jag håller med! Jag har alltid drömt om att göra ett pepparkakshus, så nu ska det äntligen bli verklighet. Med egen deg.
Sedan snackades det matrecept. 
Och vad som skulle lagas till middag.
Det händer grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.