Mesfrisyr.

Det värsta jag vet är att se snäll och ordentlig ut i håret. Tantig. Fjompig. Slätkammad. Mesig. Med page och för kort lugg.
Jag vill se busig ut. Bråkig. Som om jag just stigit i land efter en båttur i 18 m/s. Eller som jag kan se ut efter en disconatt på Cinderella. Som efter en höststorm eller ett jävla åskväder.
Vild.
Rebellisk.
Uppkäftig.
Min frissa är barnledig.
I ren panik ringer jag runt och får en tid tidigt dagen därpå.
Dagen som är i dag.
Jag förklarar så tydligt jag kan hur jag vill se ut. Och hur jag INTE vill se ut.
 - Jag vill inte ha nån mesig tantfrisyr!
Hon förstår.
Tror hon.
Tror jag.
Tills jag ser resultatet.
Det är en halvtimme kvar tills bussen ska gå och ingen tid att börja förklara att det var INTE så här jag sa!
Men jag kan bli ordförande i Mespropparnas riksförbund nu, eller i syföreningen i Skulturp eller servera kyrkkaffet i Norrhammar.
Det är nu jag förstår vad det är som driver folk att pierca ögonbrynen med taggtråd. 
Dom vill inte se ut som mesar, helt enkelt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)